Det går bra nu…typ

31 augusti, 2020

Det går bra nu…trots omvärlden så har vi anställt…igen.

Eller så bra som det kan gå. Att omsättningen 2019 var och naggade på 20 miljoner till att detta år som såg så mycket bättre ut till att tvärvända som för de flesta andra och dyka 85%. Vi fick planera om, strukturera om och tänka kreativt framåt.

Vi är ett kreativt gäng som har mycket idéer och har genom åren funderat och tänkt på att hitta fler ben att stå på. Våren som det kommer att skrivas fler mil om i historieböckerna gav oss en möjlighet att utveckla de tankar vi har haft. När allt mot företagsmarknaden tvärdog så har vi funderat på allt det här med det genuina mötet med Gotland som vi gör för företag, hur kan vi ge den upplevelsen till vanliga personer? Då drog vi igång verksamheten Life Outdoor, där vi ska skapa och leverera aktiva upplevelser med Norden som destination. Vi har börjat med Gotland och Öland som vi känner allra bäst för att på sikt kunna hitta nya destinationer.

Så vi tog det vi vet, har erfarenhet om och började vandra, cykla, fiska och spela golf samt padel runt om på Gotland och Öland. Pratade med de kontakter vi har för att börja skapa upplevelsepaket. Skapa varumärke, bygga hemsidor och börja marknadsföra Life Outdoor.

Så spännande och roligt att i tråkiga tider känna att man får tid till att utveckla. Förutom detta har vi använt våra kompetenser inom fastighet, service och ekonomi och hjälpt andra företag och personer för att bara inte sitta ner och vänta. Då kommer man garanterat bli omsprungen av andra företag och missa nya behov hos våra kunder. Vi är anpassningsbara och dynamiska inget stoppar oss.

Efter sommaren har också företag börjat våga mötas igen. Självklart på ett säkert sätt och Gotland som destination fungerar så bra för att vi kan erbjuda säkra upplevelser. Genuina upplevelser med distans och det känns som man har åkt iväg väldigt långt men man är väldigt nära och får möjligheten att ses, stärka lagkänslan i företaget och skapa minnen för livet.

Allt detta har lett till att vi har sådan stor framtidstro. En rofylld känsla att det kommer gå bra. Vi vill, vi kan och vi ska anpassa oss och fortsätta leverera genuina upplevelser med gotländsk touch. Därmed har vi börjat kunnat återanställa personal. Hitta nya vägar tillsammans med våra partners.

Välkommen tillbaka Thomas Bäckman till Hansa Event. En fotograf med marknadsföringskompetens, men han kan också det här med sälj och projektledning. Ett multiverktyg i organisationen som gör att vi kan ta fler steg framåt.

Vi är laddade, vi är tända…som Tomas Ledin skulle ha sjungit i somras.

Nu kör vi!